Roche schenkt essentiële geneesmiddelen aan Oekraïne en opent een hulplijn

Roche veroordeelt stellig de gewelddadige invasie in Oekraïne. Wij zijn diep geraakt door de humanitaire ramp die zich in Oekraïne voltrekt en delen uw bezorgdheid en betrokkenheid.

Helaas is er op dit moment geen toegang tot Oekraïne aangezien de grenzen gesloten zijn. Momenteel  hebben we voldoende producten in het land voor patiënten die erop rekenen en we onderzoeken alle mogelijke manieren om de distributie op gang te houden in samenwerking met het Rode Kruis,

We hebben ondertussen extra voorraden naar het  buurland Polen verscheept, zodat we deze naar Oekraïne kunnen sturen als de situatie het toelaat. We ondernemen ook uitzonderlijke stappen om patiënten in lopende klinische proeven te ondersteunen.

Roche zet zich in om het land en de bevolking van Oekraïne te ondersteunen met medische producten, in overeenstemming met de algemene missie van Roche. Vandaag kondigden we aan dat we 150.000 verpakkingen van een essentieel antibioticum doneren. Dit middel wordt gebruikt om de symptomen van  allerlei bacteriële infecties te behandelen en het is opgenomen op de lijst van essentiële geneesmiddelen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Deze middelen zullen zo snel mogelijk aan Oekraïne worden geleverd om de  dringende vraag ernaar te beantwoorden. Gelet op het gebrek aan humanitaire corridors naar Oekraïne werken we samen met externe partners om het transport naar het land te faciliteren.

Roche blijft in contact met meerdere internationale, lokale partners en liefdadigheidsinstellingen om te begrijpen hoe we de bevolking van Oekraïne het beste kunnen blijven ondersteunen in hun medische noden.

Roche heeft een meertalige, wereldwijde telefoonlijn opgezet voor patiënten en zorgverleners in of uit Oekraïne, om hen van informatie en ondersteuning te kunnen voorzien. Het internationale telefoonnummer is +36 146 182 58 en is 24 uur per dag bereikbaar.

Om onze inspanningen en impact te maximaliseren, worden al onze acties en initiatieven op het wereldwijde hoofdkantoor gecoördineerd. Voor vragen van de media, kunt u contact opnemen met Roche Group Mediarelaties: [email protected].

Onze gedachten gaan uit naar het Oekraïense volk in deze moeilijke tijden  en we betreuren ten zeerste alle mensenlevens die door deze invasie verloren zijn gegaan.

• Wereldwijde hotline: +36 146 182 58

• WhatsApp of SMS: +36 707 177 394

• Email: [email protected]

Roche Group Mediarelaties : [email protected]

De informatie op deze site is bedoeld voor een breed publiek en kan productdetails of andere informatie bevatten die niet van toepassing of geldig is in uw land. Wij maken u erop attent dat wij geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het benaderen van deze informatie, die mogelijk niet in overeenstemming is met geldende juridische procedures, wet- en regelgeving, registraties of gebruiken in uw land.

Roche Pharma in AnderlechtRoche Diagnostics in DiegemLinkedInTwitterFacebookInstagramVoor patiëntenPatiëntenveiligheid en medische informatieGebruiksvoorwaardenPrivacyverklaring